ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣΈκθεση Ζωγραφικής στο Δήμο Σητείας «ΚΟΡΝΑΡΕΙΑ 2014»Κάποιοι είπαν πως η Λάστρος είναι περισσότερο από ένα χωριό. Η Λάστρος είναι "ιδέα"...!
Στο Δήμο Σητείας στα πλαίσια των πολιτιστικών εκδηλώσεων «ΚΟΡΝΑΡΕΙΑ 2014» τον Ιούλιο και Αύγουστο, έγινε η Έκθεση Ζωγραφικής του Γιάννη Τασιόπουλου
στη Λάστρο Σητείας από 1η Ιουλίου 2014, με έργα εμπνευσμένα από την περιοχή και τους κατοίκους της.
Τα έργα ετοιμάστηκαν από το καλοκαίρι του 2013 και εκτέθηκαν από τον Πολιτιστικό Σύλλογο «Αναγέννηση» στο Πολιτιστικό Κέντρο της Λάστρου. Φωτογραφίες ορισμένων από τους πίνακες της Έκθεσης: 1ο Έργο : «Μόχλος: Ο Κάστελας» 2ο Έργο : «Το κυνήγι του λαγού» 3ο Έργο : «Μαζεύοντας κοχύλια» . . . . . . . (Διαστάσεις: 50 x 60) 4ο Έργο : «Πάμε στο ψάρι» . . . . . . . . (Διαστάσεις: 50 x 60) 5ο Έργο : «Στην παραλία» . . . . . . . . (Διαστάσεις: 50 x 60) 6ο Έργο : «Σαν το παλιό κρασί» . . . . . . . (Διαστάσεις : 40 x 50) 7ο Έργο : «Καρπούζι και πεπόνι» . . . . . . . (Διαστάσεις: 40 x 50) 8ο Έργο : «Η βρύση της Μυρτιδιώτισσας» . . . . . . (Διαστάσεις: 40 x 50) 9ο Έργο : «Μια ζωή ... πολλές ιστορίες» . . . . . . . (Διαστάσεις: 40 x 50) 10ο Έργο : «Κρασί Τοπλού» . . . . . . . (Διαστάσεις: 40 x 50) 11ο Έργο : «Στο ιατρείο» . . . . . . . . (Διαστάσεις: 50 x 60) 12ο Έργο : «Και το πουλί πέταξε...» . . . . . (Διαστάσεις: 35 x 45) 13ο Έργο : «Στην παραλία με τους γλάρους» . . . (Διαστάσεις: 50 x 60) 14ο Έργο : «Κορίτσια στην παραλία με τους γλάρους» 15ο Έργο : «Αυλόπορτα στις Αρχάνες» . . . . . . (Διαστάσεις : 40 x 50) 16ο Έργο : «Στενό της Λάστρου» 17ο Έργο : «Μπουκάλι με κρασί 18ο Έργο : «Ο ανέμελος» 19ο Έργο : «Τα κύματα στις Λούτρες» . . . . . (Διαστάσεις: 50 x 60) 20ο Έργο : «Ζητιάνος της γνώσης» . . . . . (Διαστάσεις: 60 x 50) 21ο Έργο : «Ψάρεμα στη Ψείρα» 22ο Έργο : «Η ψαριά» 23ο Έργο : «Κάτω από τον καυτό ήλιο» . . . . . (Διαστάσεις: 40 x 50) 24ο Έργο : «Ο παραμυθάς, ο πονηρός και ο αφελής» . . . . . 25ο Έργο : «Προσωπογραφία της μικρής Μαριγιάννας». 60 x 40 εκατ Λίγα λόγια για την ΈκθεσηΠροετοιμασία των έργωνΈνας πίνακας δεν πρέπει να τελειώνει με την υπογραφή του ζωγράφου στο κάτω μέρος. Το πλαίσιο (κορνίζα) είναι μία προσθήκη που θα την κάνει κάποιος άλλος, η επιλογή του οποίου μπορεί να προσθέσει ή να αφαιρέσει εντυπώσεις, να προσθέσει ή να αφαιρέσει βάθος στο έργο. Εκτός αυτού δεν θα ήθελα να επωμισθούν την μέριμνα και το κόστος του πλαισίου οι αγοραστές, όπου στην επαρχία πολλές φορές το κόστος ξεπερνά την τιμή του έργου. Για τους λόγους αυτούς και άλλους, συνεχίζω να δημιουργώ και το πλαίσιο στον πίνακα. Πρέπει να παίρνει χρώματα και στοιχεία από το έργο, να εμφανίζει το βάθος αν πρόκειται για τοπίο, να συμβαδίζει με το θέμα του έργου αν πρόκειται για κλασσικό ή μοντέρνο ή παράσταση κ.λ.π. Αυτό έγινε και στα έργα της έκθεσης στη Λάστρο Σητείας.Η παρουσίασηΈνα έργο τέχνης για να παρουσιαστεί σε έκθεση θέλει τον κατάλληλο χώρο, τον κατάλληλο φωτισμό, τον κατάλογο και κυρίως τον φόντο πίσω από το έργο. Στην περίπτωση της Λάστρου, στήθηκε ένα σκηνικό 25 μέτρων μήκος και 2,5 μέτρων ύψος, ώστε να χωρέσουν όλα τα έργα, με 35 τ.μ. λευκό τεντωμένο καραβόπανο, ως φόντο. Κάθε πίνακας κρεμάστηκε με διαφανή μεσηνέζα για να υπάρχει η αίσθηση ότι ο πίνακας είναι στον αέρα. Μελετήθηκε ώστε το κέντρο του κάθε πίνακα να είναι στο ύψους του ματιού του επισκέπτη. Ο φωτισμός πρέπει να είναι πάντα από πάνω και να μην δημιουργεί αντανάκλαση στα γυαλιστερά χρώματα του πίνακα. Όλη αυτή η τεχνική, ήταν δουλειά που ετοιμάστηκε στην Αθήνα και μεταφέρθηκε και στήθηκε στη Λάστρο, όπου με τη βοήθεια και την συμπαράσταση των μελών του Συλλόγου, είχαμε το αποτέλεσμα που παρουσιάζεται στις επόμενες φωτογραφίες…Έκθεση : Μία εμπειρίαΤα 20 έργα που δημιουργήθηκαν προετοιμάστηκαν με σκοπό να υπάρχουν αρκετές επιλογές για τον επισκέπτη. Εκτιμώντας τα ενδιαφέροντα και τις ασχολίες των κατοίκων της περιοχής, τα θέματα μπορούν να χωριστούν σε δύο ενότητες. Αυτές με περιεχόμενο υπαρκτά στοιχεία της περιοχής, όπως συγκεκριμένα βουνά, παραλίες, θάλασσα, βρύσες… και αυτά που είχαν ποικίλο περιεχόμενο, όπως γυναικείες φιγούρες με ζωντανά χρώματα, νεκρές φύσεις με φρούτα, παραστάσεις με επίκεντρο το συναίσθημα κ.λ.π. Πουλήθηκαν όλοι οι πίνακες. Οι περισσότεροι πριν τα επίσημα εγκαίνια που έγιναν το Δεκαπενταύγουστο. Οι επισκέπτες επικέντρωσαν το ενδιαφέρον τους περισσότερο στα έργα της πρώτης ενότητας, όπου το τοπικό στοιχείο εμφανίζεται στο έργο και λιγότερο στη δεύτερη ενότητα. Το έργο με την "Βρύση της Μυρτιδιώτισσας" ζητήθηκε 6 φορές. Όμως το κάθε έργο πρέπει να είναι μοναδικό και η αναπαραγωγή του μειώνει την αξία του.Το σημαντικότερο για μένα είναι ότι είδα στο πρόσωπό τους τη χαρά και την ευγνωμοσύνη για την προσφορά μου και αυτό, είναι η καλύτερη και η ανώτερη αμοιβή για έναν καλλιτέχνη...
|